پادکست صوتی اگر اغراق نباشد یکی از بهترین و بی نظیرترین روش ها بعد از ویدیو مارکتینگ برای جذب مشتری به حساب می آید که می توانید آن را در سایت تان پیاده سازی کنید و همین می تواند در آینده به مزیت رقابتی برای کسب و کار آنلاین شما تبدیل شود و به طبع به واسطه همین پادکست صوتی می توانید بهترین رتبه ها را هم در نتایج جستجوی گوگل به دست بیاورید.
اگر قصدتان این است که یک ارتباط طولانی مدت با مخاطبین خودتان برقرار کنید بایستی سعی کنید از پادکست صوتی یا همان فایل های صوتی این ارتباط ها را به وجود بیاورید و به راحتی می توانید همین محتواها و مطالب متنی تان را به صورت فایل های صوتی در اختیار مخاطبین تان قرار دهید.
تصور خیلی ها این است که برای ارائه یک فایل صوتی بایستی حتماً مجهز به استودیو با تمام امکانات برای ضبط صدا باشید اما اگر در ابتدای راه هستید و قصدتان این است که به واسطه این پادکست های صوتی مشتری جذب کنید از هندزفری گوشی تان هم می توانید مطالب مورد نظرتان را ضبط و در سایت تان منتشر کنید.
خیلی از سایت ها این روزها به دنبال روش ها و ترفندهای مختلفی هستند تا به این وسیله بتوانند مشتری های بیشتری را جذب سایت شان کنند و یکی از این روش ها تولید پادکست صوتی است که روز به روز هم در حال افزایش هستند و خیلی از سایت ها از همین روش کسب درآمد می کنند.
در این مقاله مایل هستیم چند دلیل را بیان کنیم که چرا بایستی از همین الان برای تولید پادکست صوتی اقدام کنید و چه مزیت هایی با این روش به دست خواهید آورد.
دلیل اول: تولید پادکست صوتی یعنی ایجاد مزیت رقابتی
هر کسب و کار اینترنتی را در نظر بگیرید به دنبال این است که مشتری های بیشتری را جذب کسب و کارش کند و این مورد ممکن نیست مگر با ایجاد مزیت رقابتی. یکی از این نوع مزیت های رقابتی این است که اقدام به تولید پادکست صوتی کنید چرا که در این حیطه اشخاص کمتری ورود پیدا کرده اند و اگر به صورت تخصصی روی یک موضوع تمرکز کنید به این وسیله می توانید خودتان را به مشتری ها معرفی و آنها را جذب خودتان کنید.
با تولید پادکست صوتی می توانید خودتان را به مشتری ها معرفی کنید
پادکست صوتی یکی از سیستم های قدرتمند و جذاب است که می تواند به عنوان یک مزیت رقابتی شما را به راحتی به دیگر مشتری ها معرفی کند و از همه مهمتر اینکه اشخاص به کسب و کار اینترنتی تان اعتماد می کنند و این اعتماد به مرور زمان تأثیرش را در فروش محصولات و خدمات نشان خواهد داد.
مزیت رقابتی می تواند کسب و کارتان را به یک برند تبدیل کند و برند شدن یعنی در ذهن مخاطب قرار گرفتن. خیلی از افراد پادکست های صوتی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند و این به نوعی می تواند بزرگترین فرصت برای سایت هایی باشد که اقدام به تولید این نوع فایل ها می کنند.
دلیل دوم: افزایش ترافیک سایت تان در گرو ایجاد پادکست صوتی است
یکی از مزیت هایی که تولید این نوع فایل های صوتی دارد این است که خیلی از کاربران زمانی که وارد سایت می شوند و با این نوع فایل ها روبرو می شوند و مایلند فایل را به صورت آنلاین گوش دهند که این مورد هم دو مزیت برای کسب و کارهای اینترنتی دارد:
مزیت اول: هر زمان که تعداد این پادکست های صوتی بیشتر شود به مراتب ترافیک و بازدید کننده های سایت هم بیشتر می شوند و این بزرگترین تأثیرش در بهبود رتبه در نتایج جستجوی گوگل است.
مزیت دوم: کاربرانی که یک پادکست صوتی را به صورت آنلاین گوش می دهند باعث می شود تا میزان حضورشان در سایت زیاد شود و به مرور زمان باعث کاهش بانس ریت یا همان کاهش نرخ فرار کاربران از سایت شود.
پس در این طور مواقع می توانید کاربرانی را مورد هدف قرار دهید که به نسبت بی حوصله تر از دیگر اشخاص هستند و بیشتر مایلند یک فایل صوتی را به صورت آنلاین گوش دهند و یا اینکه هزینه پرداخت کنند و این فایل ها را خریداری کنند.
به طور مثال سایت رادیو مثبت” را در نظر بگیرید که ارائه دهنده پادکست های صوتی در زمینه موفقیت و کسب و کار است. این سایت روزانه پذیرای هزاران بازدید کننده است و به واسطه همین پادکست ها هم کسب درآمد می کنند فقط به خاطر اینکه کاربر هدف خودش را به خوبی مشخص کرده است.
افزایش ترافیک سایت تان در گرو ایجاد پادکست صوتی است
دلیل سوم: فایل ها و پادکست صوتی یک منبع عظیم از اطلاعات بی پایان هستند
تصور بسیاری از افراد این است که با ایجاد چند فایل صوتی دیگر اطلاعاتی نیست که در اختیار مخاطبین قرار دهید اما این یک تصور اشتباه است. به طور مثال به محتواهای متنی توجه کنید. آیا این محتواها تمام شدنی هستند؟ آیا می توان یک حیطه کاری را در نظر گرفت که در اینترنت هیچ اطلاعاتی در مورد آن نباشد؟
به هر چیزی که توجه کنید به طور حتم یک محتوای متنی می توانید در مورد آن در اینترنت پیدا کنید. حالا تصور کنید همین محتواهای متنی را به صورت پادکست صوتی ارائه دهید. به نظر شما آیا باز هم می توان گفت که مطلب در اینترنت برای تولید پادکست کم است؟ به هیچ عنوان. باید عنوان کرد که فایل های صوتی تاریخ انقضاء ندارد و اینطور نیست که بحث جذابیت این نوع فایل ها از بین برود و بر عکس با دیجیتالی شدن دنیا، جذابیت این نوع فایل ها هم روز به روز بیشتر و بیشتر می شود و این منبع عظیم همیشه پا برجا خواهد بود.
دلیل چهارم: با تولید پادکست های صوتی می توانید یک راه کسب درآمد ایجاد کنید
این روشی است که بسیاری از کسب و کارهای دنیا از آن کسب درآمد می کنند. اما هر کدام از روش ها می تواند متمایز از هم باشد. به طور مثال
- برخی ها هستند که از اطلاعات و دانش خودشان پادکست تولید می کنند و در اختیار کاربران قرار می دهند. مثل اشخاصی که برند شخصی دارند مانند عباسمنش، محمود معظمی و غیره
- برخی دیگر کتاب های خارجی پر فروش را ترجمه و به صورت پادکست صوتی ارائه می دهند. مانند رادیو مثبت
- برخی دیگر هستند که به مخاطبین خودشان در هر زمینه ای به خصوص در مورد نیازها و مشکلات آنها مشاوره می دهند و همین به نوعی کسب درآمد است
این روش ها و خیلی از موارد دیگر روش هایی کاملاً زیرکانه برای جذب مشتری و کسب درآمد است و به طبع هر چه در این مسیر از خودتان خلاقیت به خرج دهید به طور حتم هم سایت تان بازدید کننده بیشتری خواهد داشت و هم درآمد بیشتری را کسب خواهید کرد.
دلیل پنجم: پادکست ها می تواند تا مدت ها بازدید کننده های سایت تان را افزایش دهد
یکی از نکاتی که کاملاً مشهود است این است که پادکست های صوتی تأثیرات زیادی روی مخاطبین، کاربران و بازدید کننده های سایت تان می گذارند و همین مورد باعث می شود تا یک ارتباط محکم و عمیق با سایت تان برقرار کنند و تا مدت ها به بازدید کننده ها و مشتریان دائمی کسب و کارتان تبدیل شوند. به 3 دلیل زیر
- قدرتی که در جذب فایل های صوتی وجود دارد در فایل های متنی وجود ندارد
- فایل های صوتی تأثیر بیشتری روی مخاطبین می گذارد
- مخاطبین با گوش دادن به این نوع فایل ها به کسب و کار اینترنتی تان بیشتر اعتماد می کنند
همین 3 دلیل باعث می شود تا ارتباط قوی و محکم بین مخاطبین و سایت تان به وجود بیاید و به مشتریان دائم کسب و کارتان تبدیل شوند.
پادکست ها می توانند تا مدت ها بازدید سایت تان را افزایش دهند
دلیل ششم: تولید پادکست به منزله دوستی با گوگل است
یکی از دلیل هایی که باعث می شود گوگل به برخی سایت ها رتبه خوبی در نتایج جستجو بدهد این است که به صورت روزانه سایت شان را آپدیت می کنند. این آپدیت کردن و به روز کردن سایت می تواند به وسیله محتوای متنی، ویدیویی و تصاویر باشد و یا به وسیله پادکست های صوتی. در اصل گوگل عاشق سایت هایی است که مدام در حال به روزرسانی سایت شان هستند و به طبع این عمل باعث می شود تا گوگل یک دوستی عمیق با سایت تان برقرار کند اما این دوستی بیشتر به سود شماست تا خود گوگل.
وقتی با تولید پادکست صوتی سایت تان را به روز رسانی می کنید یک قدم به سمت دوستی با گوگل برداشته اید و گوگل هم جواب این دوستی را با افزایش مخاطبین و بازدید کننده ها به شما می دهد و به مرور زمان سئو سایت تان بهبود پیدا می کند.
دلیل هفتم: پادکست ها به نوعی تبلیغ کسب و کارتان هستند
برند سازی و برند شدن در میان دنیای اینترنت کار راحتی نیست اما زمانی که برای برند سازی قدم بر می دارید می توانید از پادکست صوتی استفاده کنید که به صورت میانگین برای افراد جامعه مطالعه یک محتوای متنی 10 برابر زمان بیشتری از آنها می گیرد تا زمانی که بخواهند یک محتوای صوتی را گوش دهند و به طور حتم در این طور مواقع به راحتی می توانید تبلیغ کسب و کارتان را هم در این نوع پادکست ها ارائه کنید.
این نوع تبلیغ ها به مرور زمان شما را به یک برند شخصی و کسب و کارتان را به یک برند محبوب و دوست داشتنی تبدیل می کند و این یکی از بزرگترین مزیت های این نوع فایل های صوتی است که خیلی از افراد از آن خبر ندارند.